جوک های فیس بوکی فقط در صفحات فیس بوک رد و بدل نمی شوند؛ بلکه در تلفن های همراه ، ایمیل ها و... هم هستند، جوک هایی از جنس پ ن پ تا دکتر شریعتی و اکنون جوک های جدیدی در راه است...
- ۱ نظر
- ۲۸ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۷
یزید ابن معاویه از جمله حکمرانان بنی امیه است که نه تنها مورد لعن شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام است بلکه بزرگان اهل سنت نیز او را مورد لعن و نفرین قرار داده اند. آنچه در پی می آید دیدگاه شماری از نامداران اهل سنت درباره این شخصیت سیاه تاریخ است:
یزید پسر معاویه (زاده ۲۵ (قمری) / ۶۴۵ (میلادی) درگذشته ۶۴ (قمری) / ۶۸۳ (میلادی) در دمشق) دومین خلیفه دودمان اموی بود. یزید در سال ۶۰ قمری، پس از مرگ پدرش به قدرت رسید و در مدت چهار سال حکومت بر سرزمینهای اسلامی جنگهای خونباری را با مخالفین خود ترتیب داد.
برخی سخن فوق را بدون مدرک و مأخذ از زبان امام صادق علیه السلام نقل میکنند. (۱) اما حقیقت این است که نمی توان برای این جمله بسیار مشهور، مأخذ و مدرکی یافت، بلکه احادیث و روایت هایی در متون مستند و معتبر وجود دارد که با این سخن، تعارض و تضادی آشکارا دارند. در اینجا چند نمونه از آنها را نقل میکنیم
سراوان، حالا برای خانواده ۱۴ مرزبان ایرانی، نام دیگری است. نام شهری که ۱۴ فرزند ایران را از انان گرفته. سراوان جمعه شب بوی خون گرفته بود. درگیری اشرار مسلح با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ان قدر شدت گرفت که تا مدت ها صدای شلیک گلوله و رگبار به گوش می رسید. درگیری خونیننی که حین گشت زنی هنگ مرزبانی ایران در محدوده پاسگاه ۱۶۷ گزبستان سراوان رخ داد و به شهادت ۱۴ مرزبان ایرانی (۱۲ سرباز وظیفه و ۲ افسر درجه دار) و زخمی شدن ۶ نفر دیگر انجامید.اشرار مسلح البته بلافاصله محل درگیری را ترک کردند و به پاکستان گریختند. بلافاصله در اقدامی متقابل، ۱۶ زندانی از اشرار منطقه، توسط قوه قضائیه اعدام شدند تا مرهمی باشد بر درد خانواده های داغدار این جنایت تروریستی.
حدود ۳۰ ساعت بعد
شامگاه چهارشنبه، محمدحسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با جمعی از مداحان خارجی حاضر در یازدهمین اجلاس بینالمللی پیرغلامان حسینی دیدار و گفتوگو کرد.
در ادامه این دیدار مداحان خارجی حاضر در یازدهمین همایش بین المللی پیرغلامان حسینی به ارائه دیدگاههای خود پرداختند.
نزار القطری در این دیدار ضمن سخنرانی به زبان فارسی اظهار داشت: زبان عربی، زبان تندی است و وقتی میخواهم فارسی صحبت کنم کلمات را ترجمه میکنم که ممکن است لحن آن تند باشد بنابراین تعجب نکنید.
هنگامی که پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام با همراهی مردم از جایگاه مباهله به مسجد رسیدند، جبرئیل بر پیامبر نازل شد و این پیام آسمانی را برای ایشان آورد:
«یا محمد پروردگار عزوجل به تو سلام می رساند و می گوید: بنده ام موسی(ع) به وسیله هارون و پسرانش با دشمن خویش قارون مباهله کرد و من قارون را به همراه خویشان و ثروتش و کسانی از قومش که او را یاری می کردند به زمین فرو بردم.
ای احمد، به عزت و جلالم سوگند اگر تو با کسانی از اهل بیتت که در زیر کساء بودند با همه ی اهل آسمان و زمین و مخلوقات مباهله می کردی، آسمان تکه تکه می شد و کوهها قطعه قطعه می گشت و زمین از هم گسیخته می شد و هرگز آرام نمی گرفت مگر آنکه من اراده می کردم.»[۱]
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با شنیدن این پیام الهی در حالی که آثار سرور بر چهره ی مبارکش ظاهر شده بود به سجده در آمد و چهره بر خاک سایید. سپس دستانش را بلند کرد و در آن حال سه بار فرمود: «شکراً للمنعم؛ شکر خدایی را که نعمت میدهد.»
سپس فرمودند:
«لعنت ابدی خدا تا روز قیامت بر کسانی که بر شما اهل بیت ظلم کنند و در اجری که خداوند بر آنان واجب کرده نسبت به من کوتاهی کنند.»[۲]
منبع:
۱- بحارالانوار، ج۲۱، ص۳۵۵.
۲- همان، ص۳۲۴و۳۲۵و۳۵۵.
قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: شاید این سؤال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا قوم جن نیز به مانند انسان ها مکلف به انجام امور الهی می باشند یا خیر؟
به گزارش سرویس فرهنگی قدس انلاین بی تردید تمام آفریدگان خداوند همواره در حال شکر و حمد خالق خود می باشند و این امر از خلال روایت رسیده از ائمه اطهار (ع) به وضوح نمایان می باشد و اجنه نیز در زمره ی آن ها محسوب می گردند.
با توجه به آیه 56 سوره ذاریات
به گزارش افکارنیوز،
منابع حدیث:
شیخ صدوق الامالی، الحطبی السابع و العثرون، بحارالانوار ج ۴۴، ص ۲۸۳، باب ۳۴، ثواب البکار علی مصیبته.
وسایل الشیعه، ج ۱۴، ص ۵۰۴، باب ۶۶.
به گزارش گروه فرهنگی مشرق، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار با مدیر و معاونین مرکز حجاب ریحانه النبی(س) فرمودند: پیرامون حجاب، اگر کسی مفهوم آیه شریفه ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور را بفهمد، کافی است.
«قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ»، « وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ»
به گزارش افکارنیوز، از دیدگاه اسلام، انسان دارای دو بعد جسم و روح است. اما اصالت از آنِ روح است و باید تمام برنامهها و تلاشهای انسان در مسیر دستیابی به کمال شایسته روح باشد. با این نگرش، اسلام در هر زمینه ای از زندگی نسبت به روح و سلامت و کمال آن توجه ویژه ای دارد و کسب مال حلال را در ارتقاء روحیه معنوی بسیار مؤثر می خواند. چنانکه سلامت روح در گرو استفاده صحیح و مطلوب از مال حلال است و بی توجهی به این موضوع، عوارض و پیامدهای منفی و مخربی را برای انسان به وجود می آورد. بر اساس جهان بینی اسلامی روزی رسان خداوند متعال است و خود روزی را تقسیم و تقدیر می کند، امّا همه موظفند منبع درآمدی حلال داشته باشند؛ زیرا خداوند به وسیله اسباب روزی می دهد چنانکه پیامبر اکرم(ص) در حجة الوداع نسبت به این مسئله تأکید کرده و فرمود: خداوند متعال روزی ها را در میان مخلوقاتش به صورت حلال تقسیم فرموده است، نه به صورت حرام. پس هرکس با تقوی باشد و صبر کند خداوند روزیش را به او می دهد، ولی هر کس بر اثر کم صبری پرده دری و شتاب کند و از غیر راه حلال روزی را بیابد، از روزیش کم می شود و روز قیامت نیز مورد بازخواست قرار می گیرد.»
با نگاه به آیات قرآن در می یابیم که قرآن هرگز ما را به چشم پوشی از مواهب الهی دعوت نکرده و فقر را ارزش و نعمت به حساب نیاورده است و امیرالمؤمنین علی (ع) یکی از ویژگی هایی که برای پارسایان بیان می کنند، تلاش برای روزی حلال است. به همین دلیل است که امام صادق(ع) درباره کار و تلاش خویش بر زمین زراعی فرمود:«من در زمین خودم تلاش می کنم و عرق میریزم، در حالی که خدمتکارانم می توانند این کار را بکنند، ولی با این کارم می خواهم خداوند متعال ببیند که من در پی روزی حلال هستم.»
قرآن کریم حتی در سوره جمعه که توصیه آن به شرکت در نماز جمعه و ذکر خداست، می فرماید: هنگامی که نماز پایان یافت، شما آزادید در زمین پراکنده شوید و فضل خدا را بطلبید (به دنبال روزی بروید) و خدا را بسیار یاد کنید، شاید رستگار شوید! از این آیه استفاده می کنیم که حتی روز تعطیل و به جا آوردن اعمال عبادی در روز جمعه، مانعی برای فعالیت های اقتصادی سازنده نیست.
کسب روزی حلال در هر زمان و مکانی مسائل خاص خود را داشته و دارد ولی به نظر می رسد که امروزه به دلیل پیچیدگی های زندگی ماشینی، کسب روزی حلال سخت تر شده است و گویی شرایط امروز مصداق سخنی است که امام صادق(ع) در ۱۴۰۰ سال پیش خطاب به یکی از یارانش به نام «مصادف» فرمود که «یا مُصادِفُ! مجالَدَةُ السیوفِ أهونُ من طَلَبِ الحلالِ؛ شمشیرزدن و جنگیدن آسان تر از به دست آوردن روزی حلال است»