مجموعه فرهنگی- مذهبی شهید مدرس اصفهان

کانون فرهنگی هنری شهید مدرس
طبقه بندی موضوعی
آخرین دیدگاهها
  • ۱۳ تیر ۹۳، ۱۴:۴۶ - محسن توکلی
    BIG LIKE
  • ۱۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۱:۱۳ - احمد توکلی زاده
    درجه یک
  • ۱۳ فروردين ۹۳، ۱۷:۱۹ - احمد رمضانیان
    عالی...
...ـترین هـــا
دیگـــر

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۸
آبان
۹۲

جوک های فیس بوکی فقط در صفحات فیس بوک رد و بدل نمی شوند؛ بلکه در تلفن های همراه ، ایمیل ها و... هم هستند، جوک هایی از جنس پ ن پ تا دکتر شریعتی و اکنون جوک های جدیدی در راه است...

  • مدیر وب
۲۶
آبان
۹۲

یزید ابن معاویه از جمله حکمرانان بنی امیه است که نه تنها مورد لعن شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام است بلکه بزرگان اهل سنت نیز او را مورد لعن و نفرین قرار داده اند. آنچه در پی می آید دیدگاه شماری از نامداران اهل سنت درباره این شخصیت سیاه تاریخ است:

یزید پسر معاویه (زاده ۲۵ (قمری) / ۶۴۵ (میلادی) درگذشته ۶۴ (قمری) / ۶۸۳ (میلادی) در دمشق) دومین خلیفه دودمان اموی بود. یزید در سال ۶۰ قمری، پس از مرگ پدرش به قدرت رسید و در مدت چهار سال حکومت بر سرزمین‌های اسلامی جنگ‌های خونباری را با مخالفین خود ترتیب داد.

سیره اخلاقی یزید

  • مدیر وب
۲۶
آبان
۹۲

88818695410111593974

داودبن‌کثیر رقی گوید: نزد امام جعفر صادق علیه السلام بودم که ایشان آب خواستند، وقتی نوشیدند، دیدم که می خواهد گریه کند و اشک در چشمانشان حلقه زد.
سپس فرمودند: ای داود، خدا، قاتل حسین را لعنت کند. یاد مظلومیت حسین‌علیه‌السلام زندگی را چه قدر ناگوار می‌سازد! من هیچ گاه آب سردی نمی‌نوشم مگر اینکه به یاد حسین‌علیه السلام می‌افتم.
هر بنده خدایی که آب نوشد و حسین‌علیه السلام را یاد کند و قاتل او را لعن نماید، خدا برایش صد هزار نیکی نویسد و صد هزار بدی از او پاک کند، و او را صد هزار درجه بالا می برد. و چنان است که گویی صد هزار برده را آزاد کرده باشد.
و خدا او را در روز رستاخیز با روی سفید و درخشان محشور سازد.


متن حدیث

  • مدیر وب
۲۶
آبان
۹۲

  • مدیر وب
۲۶
آبان
۹۲

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

قطعاً حدیث نیست

برخی سخن فوق را بدون مدرک و مأخذ از زبان امام صادق علیه السلام نقل می‏کنند. (۱) اما حقیقت این است که نمی توان برای این جمله بسیار مشهور، مأخذ و مدرکی یافت، بلکه احادیث و روایت هایی در متون مستند و معتبر وجود دارد که با این سخن، تعارض و تضادی آشکارا دارند. در اینجا چند نمونه از آنها را نقل می‏کنیم

  • مدیر وب
۲۴
آبان
۹۲

آجرک الله یا صاحب الزمان

خوشا به حال چشمهای تو چون بارانیست ، خوشا به حال دست های تو چون مهمانیست ، خوشا به حال نگاهت چون آسمانیست ، تعجب نکن !!! کمی صبر کن ! ببین ، بوی سیب می آید ، انگار کسی تو را فرا می خواند ، ببین چه قدر دریا طوفانیست ، بیا درنگ نکن با خود توست بیا ، بیا و سوار شو ، ناخدای این کشتی آقای مهربانیست و جواز ورودش فقط عطش ! عطش !

راستی تا به حال تشنه شده ای؟ تشنه محبت؟ تشنه یک دوست که تو را به خاطر خودت بخواهد؟ تشنه یک نگاه صادق، تشنه یک دست که همه کار از او بر بیاید؟ تشنه یک لذت که پایان نپذیرد؟ مطمئنم که شده ای حتی یکبار ، پس سوار شو.

مگر نشنیده ای که فرموده اند کشتی او از همه بزرگتر و سریعتر است پس سوار شو؛

اکنون فصل حرکت و اکنون زمان نجات.

چی؟ مقصدش کجاست؟ می رویم خانۀ حضرت بهشت ! خنکای وجودش تنت را نوازش خواهد داد، سوار شو، فرصتی برای درنگ نیست ! داستان نوح را به یاد می آوری؟ اینجا چند قدمی ظهور، پسر حسین‌علیه‌السلام سالهاست انتظارمان را می کشد. از خانه ی او تا بهشت راهی نیست. بیا تا به خانه اش برویم و با او شروع کنیم ، تعجیل کن ، مادرش چشم به راه است .

آری اکنون گاه یاری اوست.

امام صادق (علیه السلام ) فرمود:

«هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسینعلیه السلام و زیارتش را در دل او مى‌‏اندازد».

از عــرش،  از میان حسینیـّۀ خـــدا

آمد صدای ناله‌ی «حیّ علی العــزاء»

جمع ملائکه همه گریان شدند و بعد

گفتند تسلیـت همه بر ساحت خـدا

 

جهت مشاهده اندازه اصلی، روی تصویر کلیک کنید

راه حسین علیه السلام

جهت مشاهده در اندازه اصلی، روی تصویر کلیک کنید

۱۴
آبان
۹۲

به هوای حرم کرب و بلا محتاجم

امام حسین (علیه‌السلام) :

به‌ شما هشدار می دهم‌ این‌ یزید حرام‌زاده‌ پسر زنازاده‌، مرا در سر دوراهی‌ قرار داده‌ است: یا شمشیرکشی‌ یا ذلت‌ بیعت‌ با او. امّا داشته‌ باشید که‌ ذلت‌ از ساحت‌ قدس‌ ما به‌ دور است‌. خدا و رسول‌ خدا و مؤمنان‌ و آن‌ دامنهای‌ پاکی‌ که‌ ما را پرورده‌ و آن‌ دودمان‌ شریف‌ و آن‌ ذلت‌ ناپذیران‌ِ عزّتمند و آن‌ نفسهای با عزتِ‌ نیاکان‌ ما قبول ندارند که‌ ما پیروى‌ و فرمانبردارى‌ از این‌ افراد پست‌ را بر مرگ‌ با عزت‌ ترجیح‌ دهیم‌.

بحارالانوار،ج 45، ص 83

 

  • مدیر وب
۱۴
آبان
۹۲

سراوان، حالا برای خانواده ۱۴ مرزبان ایرانی، نام دیگری است. نام شهری که ۱۴ فرزند ایران را از انان گرفته. سراوان جمعه شب بوی خون گرفته بود. درگیری اشرار مسلح با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ان قدر شدت گرفت که تا مدت ها صدای شلیک گلوله و رگبار به گوش می رسید. درگیری خونیننی که حین گشت زنی هنگ مرزبانی ایران در محدوده پاسگاه ۱۶۷ گزبستان سراوان رخ داد و به شهادت ۱۴ مرزبان ایرانی (۱۲ سرباز وظیفه و ۲ افسر درجه دار) و زخمی شدن ۶ نفر دیگر انجامید.اشرار مسلح البته بلافاصله محل درگیری را ترک کردند و به پاکستان گریختند. بلافاصله در اقدامی متقابل، ۱۶ زندانی از اشرار منطقه، توسط قوه قضائیه اعدام شدند تا مرهمی باشد بر درد خانواده های داغدار این جنایت تروریستی.

حدود ۳۰ ساعت بعد

  • مدیر وب
۱۴
آبان
۹۲

شامگاه چهارشنبه، محمدحسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با جمعی از مداحان خارجی حاضر در یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نزار القطری

هشدار نزار القطری نسبت به برخی انحرافات در حوزه مداحی

در ادامه این دیدار مداحان خارجی حاضر در یازدهمین همایش بین المللی پیرغلامان حسینی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

نزار القطری در این دیدار ضمن سخنرانی به زبان فارسی اظهار داشت: زبان عربی، زبان تندی است و وقتی می‌خواهم فارسی صحبت کنم کلمات را ترجمه می‌کنم که ممکن است لحن آن تند باشد بنابراین تعجب نکنید.

  • مدیر وب
۱۴
آبان
۹۲

مباهله

هنگامی که پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام با همراهی مردم از جایگاه مباهله به مسجد رسیدند، جبرئیل بر پیامبر نازل شد و این پیام آسمانی را برای ایشان آورد:

«یا محمد پروردگار عزوجل به تو سلام می رساند و می گوید: بنده ام موسی(ع) به وسیله هارون و پسرانش با دشمن خویش قارون مباهله کرد و من قارون را به همراه خویشان و ثروتش و کسانی از قومش که او را یاری می کردند به زمین فرو بردم.

ای احمد، به عزت و جلالم سوگند اگر تو با کسانی از اهل بیتت که در زیر کساء بودند با همه ی اهل آسمان و زمین و مخلوقات مباهله می کردی، آسمان تکه تکه می شد و کوهها قطعه قطعه می گشت و زمین از هم گسیخته می شد و هرگز آرام نمی گرفت مگر آنکه من اراده می کردم.»[۱]

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با شنیدن این پیام الهی در حالی که آثار سرور بر چهره ی مبارکش ظاهر شده بود به سجده در آمد و چهره بر خاک سایید. سپس دستانش را بلند کرد و در آن حال سه بار فرمود: «شکراً للمنعم؛ شکر خدایی را که نعمت می‌دهد.»

سپس فرمودند:

«لعنت ابدی خدا تا روز قیامت بر کسانی که بر شما اهل بیت ظلم کنند و در اجری که خداوند بر آنان واجب کرده نسبت به من کوتاهی کنند.»[۲]

 


منبع:

۱- بحارالانوار، ج۲۱، ص۳۵۵.

۲- همان، ص۳۲۴و۳۲۵و۳۵۵.

  • مدیر وب
۱۰
آبان
۹۲

اوضاع منطقه

جهت مشاهده سایز واقعی، روی تصویر کلیک کنید

  • مدیر وب
۰۸
آبان
۹۲

برای پاک شدن گناهان یک ساله یک صهیونیست کافی است وی مرغ یا خروس سفیدی را در روز عید غفران دور سر خود بچرخاند!

  • مدیر وب
۰۸
آبان
۹۲

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: شاید این سؤال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا قوم جن نیز به مانند انسان ها مکلف به انجام امور الهی می باشند یا خیر؟

به گزارش سرویس فرهنگی قدس انلاین بی تردید تمام آفریدگان خداوند همواره در حال شکر و حمد خالق خود می باشند و این امر از خلال روایت رسیده از ائمه اطهار (ع) به وضوح نمایان می باشد و اجنه نیز در زمره ی آن ها محسوب می گردند.

با توجه به آیه 56 سوره ذاریات

  • مدیر وب
۰۸
آبان
۹۲

به حضرت صادق(علیه‌السلام) عرض کردم: مسلمانان چند عید دارند؟ فرمود: چهارعید. گفتم: عید فطر و قربان و جمعه را می دانم. فرمود: برتر از آنها روز هیجدهم ذی الحجه است. روزی که پیامبرخدا(ص)، (دست)حضرت امیر(ع)را بلند کرد و او را حجت بر مردم قرار داد. پرسیدم: دراین روز، چه باید بکنیم؟ فرمود: با آنکه هرلحظه باید خدا را شکر کرد، ولی دراین روز، به شکرانه نعمت الهی باید روزه گرفت.

  • مدیر وب
پاک شدن گناهان کبیره با گریه بر امام حسین(ع)

به گزارش افکارنیوز،

همانا حسین‌بن علی (علیه‌السلام) برای اعتلای اسلام ناب جدش رسول خدا (ص) پا به قتلگاه خویش گذاشت پس برماست که با گریه بر حسین بن‌علی(علیه‌السلام) اندکی از داغ دل پیامبر(ص) و خودمان بزداییم و دلمان را در این ورطه جلا دهیم.

امام رضا(علیه‌السلام) در توصیف سیره‌ی امام کاظم (علیه‌السلام) و در رئای عزای سالار شهیدان فرمودند: همانا روز حسین (علیه‌السلام) (عاشورا) مژه‌های ما را از شدت گریستن مجروح اشک‌هایمان جاری و عزیز ما را در سرزمین بلا گرفتار کرد و ما را تا روز واپسین میراث‌دار گرفتاری و بلا نمود پس به مانند حسین (علیه‌السلام) گریه کنندگان باید گریه کنند زیرا که گریه بر او گناهان کبیره را از بین ببرد.

امام رضا(علیه‌السلام) در ادامه فرمودند: هنگام محرم پدرم دیگر نمی‌خندید و پیوسته محزون بود تا پس از سپری شدن ده روز، و هنگام روز دهم روز مصیبت با حزن و گریه می‌فرمود: این همان روز کشته شدن حسین (علیه‌السلام) در آن است.




منابع حدیث:
شیخ صدوق الامالی، الحطبی السابع و العثرون، بحارالانوار ج ۴۴، ص ۲۸۳، باب ۳۴، ثواب البکار علی مصیبته.

وسایل الشیعه، ج ۱۴، ص ۵۰۴، باب ۶۶.

  • مدیر وب
۰۴
آبان
۹۲

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار با مدیر و معاونین مرکز حجاب ریحانه النبی(س) فرمودند: پیرامون حجاب، اگر کسی مفهوم آیه شریفه ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور را بفهمد، کافی است.

«قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ»، « وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ»

  • مدیر وب
۰۴
آبان
۹۲
چگونه شیطان در مال و فرزند شریک می‌شود؟

به گزارش افکارنیوز، از دیدگاه اسلام، انسان دارای دو بعد جسم و روح است. اما اصالت از آنِ روح است و باید تمام برنامه‌ها و تلاشهای انسان در مسیر دستیابی به کمال شایسته روح باشد. با این نگرش، اسلام در هر زمینه ای از زندگی نسبت به روح و سلامت و کمال آن توجه ویژه ای دارد و کسب مال حلال را در ارتقاء روحیه معنوی بسیار مؤثر می خواند. چنانکه سلامت روح در گرو استفاده صحیح و مطلوب از مال حلال است و بی توجهی به این موضوع، عوارض و پیامدهای منفی و مخربی را برای انسان به وجود می آورد. بر اساس جهان بینی اسلامی روزی رسان خداوند متعال است و خود روزی را تقسیم و تقدیر می کند، امّا همه موظفند منبع درآمدی حلال داشته باشند؛ زیرا خداوند به وسیله اسباب روزی می دهد چنانکه پیامبر اکرم(ص) در حجة الوداع نسبت به این مسئله تأکید کرده و فرمود: خداوند متعال روزی ها را در میان مخلوقاتش به صورت حلال تقسیم فرموده است، نه به صورت حرام. پس هرکس با تقوی باشد و صبر کند خداوند روزیش را به او می دهد، ولی هر کس بر اثر کم صبری پرده دری و شتاب کند و از غیر راه حلال روزی را بیابد، از روزیش کم می شود و روز قیامت نیز مورد بازخواست قرار می گیرد.»

طلب روزی حلال در قرآن و روایات

با نگاه به آیات قرآن در می یابیم که قرآن هرگز ما را به چشم پوشی از مواهب الهی دعوت نکرده و فقر را ارزش و نعمت به حساب نیاورده است و امیرالمؤمنین علی (ع) یکی از ویژگی هایی که برای پارسایان بیان می کنند، تلاش برای روزی حلال است. به همین دلیل است که امام صادق(ع) درباره کار و تلاش خویش بر زمین زراعی فرمود:«من در زمین خودم تلاش می کنم و عرق می‌ریزم، در حالی که خدمتکارانم می توانند این کار را بکنند، ولی با این کارم می خواهم خداوند متعال ببیند که من در پی روزی حلال هستم.»

قرآن کریم حتی در سوره جمعه که توصیه آن به شرکت در نماز جمعه و ذکر خداست، می فرماید: هنگامی که نماز پایان یافت، شما آزادید در زمین پراکنده شوید و فضل خدا را بطلبید (به دنبال روزی بروید) و خدا را بسیار یاد کنید، شاید رستگار شوید! از این آیه استفاده می کنیم که حتی روز تعطیل و به جا آوردن اعمال عبادی در روز جمعه، مانعی برای فعالیت های اقتصادی سازنده نیست.

کسب روزی حلال در هر زمان و مکانی مسائل خاص خود را داشته و دارد ولی به نظر می رسد که امروزه به دلیل پیچیدگی های زندگی ماشینی، کسب روزی حلال سخت تر شده است و گویی شرایط امروز مصداق سخنی است که امام صادق(ع) در ۱۴۰۰ سال پیش خطاب به یکی از یارانش به نام «مصادف» فرمود که «یا مُصادِفُ! مجالَدَةُ السیوفِ أهونُ من طَلَبِ الحلالِ؛ شمشیرزدن و جنگیدن آسان تر از به دست آوردن روزی حلال است»

آثار طلب روزی حلال

  • مدیر وب