مجموعه فرهنگی- مذهبی شهید مدرس اصفهان

کانون فرهنگی هنری شهید مدرس
طبقه بندی موضوعی
آخرین دیدگاهها
  • ۱۳ تیر ۹۳، ۱۴:۴۶ - محسن توکلی
    BIG LIKE
  • ۱۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۱:۱۳ - احمد توکلی زاده
    درجه یک
  • ۱۳ فروردين ۹۳، ۱۷:۱۹ - احمد رمضانیان
    عالی...
...ـترین هـــا
دیگـــر

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۹
ارديبهشت
۹۲
خـــدا کنــد که کسی حالتش چـو ما نشــود

ز دام خــــال سیــاهش کسی رهـــا نشــود

خـــــدا کنــد که نیفتــد کسی ز چشــم نگار

به نـزد یــار، چـو ما پست و بی بهـــا نشــود

جــــواب نالــــه مــــا را نمی دهــد “دلبـــــر”

خــدا کنــد که کسی تحبــس الــدُعا نشــود

شنیـده ام که از این حرف، یـار خستـه شده

خــــدا کنــد که به اخـــراج مــا رضــا نشــود

مــریض عشقــــم و من را طبیب لازم نیست

خــــدا کنــد که مـــریضی مـــن دوا نشــــود

  • مدیر وب
۲۶
ارديبهشت
۹۲

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهر معظم انقلاب روز گذشته(چهارشنبه) در فاصله سی روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، برای سومین‌بار از ابتدای سال ۹۲، خسارات فتنه ۸۸ را ناشی از بی‌توجهی به قانون اعلام کردند.

  • مدیر وب
۲۴
ارديبهشت
۹۲

  • مدیر وب
۲۴
ارديبهشت
۹۲

 

  • مدیر وب
۲۴
ارديبهشت
۹۲

یکی از شرکت های تولید وسایل ورزشی که برگرفته از نام اختصاری یکی از باشگاه های معروف اروپایی است لفظ جلاله "الله" را بعنوان مارک تجاری بر روی محصولات خود حک کرده و روانه بازار عربستان سعودی کرده است.

به گزارش مفکرة الاسلام، این نوع از توپ ها به مقدار زیادی در بازار به فروش می رسد، اما تاکنون بسیاری از خریداران به آن توجهی نکرده اند. این لفظ از برگردان شده کلمه UTD بر گرفته از نام باشگاه مشهور انگلیسی (man utd )می باشد.

از آن جا که تصویر لفظ جلاله بر روی توپ، به روشنی قابل شناسایی است جای این سوال در ذهن باقی است که چرا تاکنون واکنشی از سوی مسئولان عربستانی به عرضه آن ها صورت نگرفته و این مقدار توپ چگونه و با چه مجوزی وارد بازار یک کشور اسلامی شده است؟

گفتنی است پیشتر نیز بخش بزرگی از صندل هایی که زیر آن ها لفظ جلاله حک شده بود، به بازار این کشور وارد گردید که این محصول جمع آوری شد. علاوه بر این بازی های موهن به اسلام نیز بعد از مدت ها استفاده در بازار عربستان سعودی ضبط گردید.

  • مدیر وب
۲۰
ارديبهشت
۹۲

انا لله و انا الیه راجعون

بار دیگر فاجعه‌اى در جهان اسلام رخ داد و تروریست‌هاى تکفیرى به قبه و بارگاه صحابى بزرگ پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و یار وفادار امیرمؤمنان على(علیه السلام)، حُجر بن عَدى آن مرد زاهد و عابد و شجاع که در برابر طغیان‌گران زمان خود از بنى‌امیه قیام کرد و در نقطه‌اى نزدیک دمشق به نام «مَرجِ العَذراء» به دست حاکمان بنى امیه شهید و در همانجا به خاک سپرده شد، حمله کرده و بارگاه او را ویران کردند و حتى قبر او را نیز نبش نمودند.
این وحشیان آدم‌نما که در تاریخ نمونه‌اى ندارند نه بر زندگان رحم مى‌کنند نه بر شهیدان به خاک خفته. و به یقین اگر قدرت پیدا کنند گنبد و بارگاه ملکوتى پیغمبر خدا(صلی الله علیه و آله) را نیز ویران خواهند کرد، همان‌گونه که بارها تلویحاً یا تصریحاً گفته‌اند ولى از هجوم افکار عمومى مسلمانان وحشت دارند.
ما این جنایت بزرگ را شدیدآ محکوم مى‌کنیم و هرگز جامعه اسلامى مخصوصآ شیعیان جهان آن را فراموش نخواهند کرد و قطعآ این جنایتکاران کوردل به سزاى اعمالشان به زودى خواهند رسید.
و به حامیان آنها از دولتمردان ترکیه و عربستان سعودى و قطر گرفته تا آمریکا و اسرائیل مى‌گوییم : «شرمتان باد از این جنایات زشت و ضد بشرىِ کسانى که شما از آنها حمایت مى‌کنید که با هیچ یک از معیارهاى انسانیت سازگار نیست.»
مى‌دانیم دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل مى‌خواهند با تشویق کردن این جنایات، جنگ مذهبى و فرقه‌اى در میان مسلمین ایجاد کنند ولى به یقین با بیدارى اسلامى هرگز موفق نخواهند شد. إن‌شاءالله
ناصر مکارم شیرازى
1392/02/14

  • مدیر وب
۲۰
ارديبهشت
۹۲

حُجر بن عدى از بزرگان صحابى رسول خدا بود. دانشمندان شیعه و سنّى تعبیرات بلندى در عظمت او نقل کرده اند. درباره او نوشته اند: وى هر چند از نظر سنّ و سال از دیگر صحابه رسول خدا(صلى الله علیه وآله)کوچک تر بود، ولى از نظر عظمت از بزرگان صحابه بود. حاکم نیشابورى در مستدرک از او با عنوان «راهب أصحاب محمّد» یاد کرده است و ابن اثیر در اسدالغابة و ابن حجر عسقلانى در الاصابه از او به عنوان «حُجر الخیر» یاد کرده اند. درباره او آمده است که وى مردى عابد بود، همیشه با وضو بود و هر گاه وضو مى گرفت، نماز مى خواند. ابن عبدالبر در استیعاب و ابن اثیر در اسدالغابه وى را مستجاب الدعوة دانسته اند. زمانى که «مغیرة بن شعبه» از سوى معاویه حاکم کوفه شد، به دستور معاویه در خطبه ها و سخنرانى ها نسبت به على(علیه السلام) دشنام و ناسزا مى گفت. در این میان «حُجر بن عدى» در برابر او ایستادگى مى کرد و از فضایل على(علیه السلام) مى گفت، و معاویه را رسوا مى ساخت. «حُجر» که مردى با نفوذ و از شخصیّت هاى معروف کوفه بود، با بیانش توطئه هاى مغیره را خنثى مى ساخت.

جمع زیادى از مردم کوفه نیز با وى همراهى مى کردند و به مخالفت با سخنان «مغیره» مى پرداختند. مغیره که ترس داشت دست خویش را به خون آنان آلوده سازد، تحمّل مى کرد; ولى همیشه «حُجر» را از پى آمد سخنانش مى ترساند و مى گفت همه حاکمان مانند من تحمّل نخواهند کرد و در برابر تو شدّت عمل به خرج خواهند داد.

مغیره در سال 51 هجرى به هلاکت رسید و آنگاه معاویه «زیاد» را که والى بصره بود، با حفظ سِمَت، به ولایت کوفه منصوب کرد. «زیاد» نیز همانند دیگر والیان جور و به دستور معاویه بر فراز منابر و در سخنرانى ها به سبّ و بدگویى على(علیه السلام) مى پرداخت که با مخالفت «حُجر» مواجه مى شد.

  • مدیر وب
۲۰
ارديبهشت
۹۲

این نبش قبر عقده دیرینه شماست

این‌ها گواه جنگ علیه خود خداست

 

وهاّبیان پست، چرا بس نمی‌کنید؟

اندازه خصومت یک قوم تا کجاست؟

 

گیرم که نبش قبر کنیدش چه فایده

اینک مزار ابن عدی در قلوب ماست

 

«یک عده آمدند پی نبش قبر»، آه

این حرف‌ها چقدر برای من آشناست...

  • مدیر وب
۱۵
ارديبهشت
۹۲

همان گونه که پیش بینی می شد و مخاطبان نیز به این بازی پی برده بودند، یکی از برنامه های محوری «من و تو» بدون در نظر گرفتن شعور مخاطب، با یک چینش حساب شده، یک دختر محجبه را در مسابقه خوانندگی اش راه داد و برنده یک دوره از این مسابقه کرد تا این پیغام را پیش روی مخاطب ایرانی قرار دهد که در رویکردی پاردوکسیکال می توان هر عملی که در اسلام حرام است را انجام داد و خود را متعهد به عمل به احکام اسلام نیز جلوه داد!

به گزارش «تابناک»، «آکادمی گوگوش» یکی از برنامه های محوری است که برای این شبکه بیننده جذب کرده و بسیاری از مخاطبان این شبکه ماهواره ای فارسی زبان تصور می کنند این برنامه برای شناسایی استعدادهای خوانندگی و معرفی آنها به افکارعمومی و در واقع یک سکوی پرش برای مستعدها در حوزه موسیقی پاپ محسوب می شود اما با گذشت چند دوره از برگزاری این برنامه و مشخص شدن فرجام خوانندگان این برنامه، همه چیز رنگ باخت.

برگزیدگان این برنامه که عمدتاً ار سطح متوسطی برخوردار بودند، با جایزه نقدی نه چندان بالای این برنامه تنها چند ویدئوکلیپ مستقل ساختند و به واسطه آنکه از توانمندی بالایی برخوردار نبودند، خیلی زود به حاشیه رفتند و حتی در میان آن گروه از خوانندگان متوسط آن سوی آبی نیز نتوانستند به مقبولیت و ماندگاری حداقلی دست یابند و کار تا آنجا بالا گرفت که برخی از آنها با حضور در دیگر شبکه های ماهواره ای به نادیده گرفته شدن توسط مسئولان برنامه ای که منتخبش بودند، اعتراض کردند.

با این وجود، این برنامه همچنان استمرار یافته و در دور تازه این برنامه یک اتفاق جالب افتاد که اگر کلیت این برنامه برای پیگیری همین اتفاق طراحی شده باشد نیز دور از انتظار نیست. یک دختر جوان که عنوان می کند همسری آلمانی دارد، با حجاب کامل که حتی در ایران نیز از سوی هر دختری رعایت نمی شود، به جمع نفرات برتر راه می یابد و مرحله به مرحله پیش می آید.این دختر برای حفظ حدود شرعی حتی با مردان در این برنامه دست نمی دهد و در این زمینه ها قائل به احکام دینی تشیع است اما در عین حال یکی از محکم ترین احکام دینی که تمامی مراجع تشیع بر آن وحدت نظر دارند را نادیده می گیرد و بر احکام دیگر تاکید می ورزد. این نوع برخورد با دین یکی از انگلیسی ترین شیوه های برخورد با اعتقادات سایر ملل تلقی می شود که با حفظ پوسته و سطح دین نظیر حجاب مشکلی ندارد اما به شدت پیگیر به تغییر تمامی لایه زیرین دین است.

  • مدیر وب