مجموعه فرهنگی- مذهبی شهید مدرس اصفهان

کانون فرهنگی هنری شهید مدرس
طبقه بندی موضوعی
آخرین دیدگاهها
  • ۱۳ تیر ۹۳، ۱۴:۴۶ - محسن توکلی
    BIG LIKE
  • ۱۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۱:۱۳ - احمد توکلی زاده
    درجه یک
  • ۱۳ فروردين ۹۳، ۱۷:۱۹ - احمد رمضانیان
    عالی...
...ـترین هـــا
دیگـــر

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

یا ابا عبدالله

در میان اعراب رسم بر این بوده کسی که خونش به ناحق و مظلومانه بر زمین ریخته می‌شد و انتقام آن به نحو شایسته‌ای گرفته نمی‌شد پرچم سرخی بر مزار او می‌گذاشتند. پرچم سرخ افراشته شده بر گنبد امام حسین علیه السلام نیز از همین باب می‌باشد.

در زیارتی که امام صادق علیه السلام  به «عَطِیه» آموخت آمده است: «شدت همبستگی و پیوند سیدالشهدا با خدا به نحوی است که شهادتش همچون ریخته شدن خونی از قبیله خدا می‌ماند که جز با انتقام‌گیری و خونخواهی اولیا خدا، تقاص نخواهد شد».[1] از همین روی است که امام حسین علیه السلام را ثارالله یعنی خون خدا می‌نامند و خونخواهانش را لثارات می‌نامند.

پس پرچم امام حسین علیه السلام هم به رنگ سرخ است تا نشان دهنده این موضوع باشد که منتقم خون آن بزرگوار خود خداوند تبارک وتعالی است و خون آن بزرگوار هرگز فراموش و پایمال نخواهد شد.

از طرف دیگر این رنگ بیدار کننده همه عاشقان و دلباختگان آن حضرت می‌باشد که بدانند که امامشان چگونه و با چه مظلومیتی به شهادت رسیده و همانند آن حضرت همیشه آماده جانفشانی در راه خدا باشند.

این پرچم زیبای امام حسین علیه السلام به رنگ سرخ است تا به من و شما و اهالی دنیا بفهماند که از روز تاسوعا که پرچم سرخ را بر فراز چادر حسین بن علی علیهما السلام برافراشتند تاکنون همچنان جنگ با کفار و قاتلین آن حضرت ادامه دارد و این امر تا ظهور امام زمان علیه السلام که منتقم خون آن بزرگوار است ادامه خواهد داشت.

از این‌روست که در فرازهای آخر دعای ندبه می‌خوانیم: «اَینَ الطّالِبُ بِدَمِ المَقتول بِکَربَلا»؛ (کجاست طلب کننده خون کشته کربلا؟) امام زمان شخصاً طالب خون بناحق ریخته جد مظلومش حسین بن علی علیهما السلام است و تا قیام ایشان همچنان پرچم خونخواهی مظلوم کربلا به دست با کفایت ایشان است.

امید است که انشاء الله ما هم جزو سربازان آن بزرگوار در زمان ظهورش باشیم تا از منتقمان خون سیدالشهداء قرارگیریم.

 


[1]. بحار الانوار، ج۹۸، ص۱۴۸ و 168.


مأخذ

  • مدیر وب
۲۸
مهر
۹۲
به گزارش خبرگزاری عتبات،می‌دانیم که اهل تسنن انجام نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را پشت سر هم باطل می‌دانند، و می‌گویند: واجب است هر کدام از چهار نماز مذکور را در وقت خود خواند و بین نماز ظهر و عصر، فاصله انداخت و همچنین بین نماز مغرب و عشاء.

دکتر تیجانی سماوی می‌گوید: من که سنی بودم، بر همین اساس نماز می‌خواندم و انجام نماز ظهر و عصر، و همچنین نماز مغرب و عشاء را پشت سر هم باطل می‌دانستم.


 هنگامی که وارد نجف اشرف شدم
  • مدیر وب
۲۶
مهر
۹۲
در درس اخلاق آیت‌الله جاودان مطرح شد:

فواید نماز اول وقت در بیان آیت الله جاودان

گروه فرهنگی مشرق- آیت‌الله محمدعلی جاودان از اساتید برجسته اخلاق در شهر تهران در درس اخلاق خود با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین در رابطه با راه اثرگذاری اعمال صحبت کرد.

وی گفت: همه ما اینجا هستیم اما ما را نیاورده‌اند که اینجا بمانیم. اگر ما مانعی برای پرواز نداشته باشیم و وسایل پرواز را هم داشته‌ باشیم، آنجایی که باید پرواز کنیم، پرواز خواهیم‌کرد. گناه مانع پرواز است. باید برای کنار گذاشتن گناه، اقدام کرد.

این استاد اخلاق اظهار داشت: اگر برای ترک گناه دیر اقدام کنیم گناه باقی مانده و تبدیل به عادت می‌شود. بر اساس گفتار مرحوم فیض‌الاسلام، «عادت» یکی از پنج موردی است که می‌تواند بر انسان حکومت کند. بنابراین در اولین مرحله باید بکوشیم بدی‌هایی که در عمل از ما سر می‌زند را از خود دور کنیم؛ بدی‌های زبان، چشم، گوش و... مرحله بعد نتایجی است که از گذشته این اعمال باقی‌مانده. اگر دلی سوزانده‌ایم باید برطرف شود، اگر حقی از مردم یا خدا مانده باید ادا شود. بعد از حل این مسائل موانع پرواز برداشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین در حدیثی که از پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کنند در این رابطه توضیح می‌فرمایند: «یَا عَلِیُّ ‏ثـَلَاثٌ مـَنْ لَمْ یَکُنَّ فِیهِ لَمْ یَقُم لَهُ عَمَلٌ؛ وَرَعٌ یَحْجُزُهُ عَنْ مَعَاصِى اللَّهِوَ عِلْمٌ یَرُدُّ بِهِ جَهْلَ الْسَفیه وَ عَقلٌ یُدَارِى بِهِ النَّاسَ»؛ سه چیز است که اگر کسی آنها را نداشته باشد هیچ عملی از او برپا نمی‌شود. یعنی اعمالش اثرگذاری خود را از دست می‌دهند. دستورات شرعی کار مداوای انسان را بر عهده دارند. همانطور که حضرت صدیقه سلام‌الله‌علیها در مسجد فرمودند مثلاً نماز، کبر را مداوا می‌کند.

آیت‌الله جاودان یادآور شد: وقتی اعمال، اثرگذاری نداشته باشند دردی را دوا نخواهندکرد. اولین مسئله‌ای که باعث اثرگذاری اعمال می‌شود پرهیز از گناهان است. پرهیز از گناه شامل یک توانایی برای مقابله با هوا و هوس است. این توانایی از کجا می‌آید؟ وقتی انسان به سوی گناه می‌رود یک نیروی درونی و یک نیروهای بیرونی او را به سمت گناه می‌کشاند. بنابراین هرمقدار که نماز انسان خوب باشد قدرت پرهیز او افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند مقابل آن نیروها بایستد. اگر نماز از لحاظ شرعی صحیح باشد، به خصوص اگر اول وقت خوانده شود خیلی در این زمینه تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: حضرت امیر(ع) در خصوص بُعد دوم حدیت پیامبر(ص) می‌فرماید: علمی که به وسیله آن با جهل سفیه رد کند. در واقع منظور از علم در این حدیث عقل است، زیرا با اطلاعات نمی‌توان به مقابله با غرایز پرداخت. برای مقابله با هر نیرویی، نیرویی از جنس خودش لازم است؛ بنابراین عقلی لازم است تا به وسیله آن اگر سفیهی جهالت کرد در مقابل، بردباری و حلم بورزد. مثلاً اگر کسی بی ادبی کرد، شخص مقابله به‌مثل نکند و حرمت خود را حفظ کند.

این استاد اخلاق شهر تهران درباره نکته سوم حدیث حضرت رسول(ص) اینگونه توضیح داد: راهکار سوم، عقلی است که به وسیله آن با مردم مدارا کنی و رفتار خوبی داشته باشی از این رو اگر من بدرفتار باشم ممکن است با هر رفتار بد، بخشی از اعمال خوب خود را ضایع کنم. این مطلب بالخصوص درمورد پدر و مادر خیلی پررنگ است. اگر پدر و مادری به فرزند خود بدی کنند گویی دارند خود را می‌سوزانند اما اگر فرزندی به پدر و مادر بدی کند ده برابر خود را سوزانده است.

آیت‌الله جاودان در پایان گفت: بنابراین با مراعات این موارد اعمال خوب انسان برای او می‌ماند و موانع برداشته می‌شود.

منبع: فارس

  • مدیر وب
۲۰
مهر
۹۲

«شیـخ حسنـعلی نخــودکی»

رمز موفقیت، دستور‌العمل‌ها و کرامات

خبرگزاری فارس: «شیخ حسن‌علی نخودکی»، رمز موفقیت، دستور‌العمل‌ها و کرامات




شیخ نخودکی دو ماه قبل از رحلتش، اطرافیان را از روز مرگ خود آگاه کرد و حتی یک بار قبل از تاریخ فوت، روحش از بدن خارج شد اما با توسل به امام علی بن موسی الرضا(ع) برای انجام برخی وصایا، دوباره حیات ظاهر یافت.

 

 

  • مدیر وب
۲۰
مهر
۹۲

همسر خوب یکی از بزرگترین نعمتهای الهی می باشد و این نعمت بزرگ عامل سعادت خانواده ها، مایه پیشرفت در امور مختلف، آرامش دلها، و تربیت صحیح فرزندان می گردد. لذا در هنگام ازدواج باید به ملاک ها دقت گردد، به خداوند متعال متوسل شد و از وی استمداد نمود تا همسری مناسب نصیب انسان نماید. امام صادق ـ علیه السّلام ـ می فرمایند: «هرگاه کسی از شما قصد ازدواج کرد، سزاوار است دو رکعت نماز بخواند و خدا را بخواند که همسری عفیف و امین، با دیانت و متواضع و حافظ ناموس و اسرار ... نصیب وی بنماید».[1]

صفات مشترک همسران خوب:

  • مدیر وب
۲۰
مهر
۹۲

ملک عبدالله 89 ساله تا کنون 19 همسر و 36 فرزند داشته است.

گروه بین‌الملل مشرق - "ملک عبدالله بن عبدالعزیز" ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان سعودی است. ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان شد. ملک عبدالله  89 ساله تا کنون 19 همسر و 36 فرزند داشته است.

  • مدیر وب
۰۷
مهر
۹۲

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در گفت‌وگوی مشروح با فارس:

سلفی‌ها «زن» را دام شیطان می‌دانند

خبرگزاری فارس: سلفی‌ها «زن» را دام شیطان می‌دانند/ تفاوت دیدگاه اهل سنت با وهابیون+جدول

کارشناس شبکه جهانی ولایت ضمن بیان تفاوت‌های اهل‌سنت با سلفیت گفت: سلفی‌ها هیچ ارزش انسانی برای «زنان» قایل نیستند و آنان را دام شیطان می‌دانند. به همین دلیل، غیر از مکه و مدینه، مساجد دیگر شهرهای عربستان بخش زنانه ندارد.

خبرگزاری فارس ـ گروه آیین و اندیشه: طی دو سال اخیر رفتارهای خشونت‌باری در کشورهای منطقه از جمله بحرین، سوریه و مصر را شاهد هستیم. این اقدامات افراطی که توسط گروه‌های سلفی صورت می‌گیرد، موجی از نفرت را در جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی برانگیخته است.

صدور فتواهای عجیب و غریب به دور از هرگونه پشتوانه عقلی و علمی توسط مفتی‌های سلفی، راه را برای اقدامات غیر انسانی توسط مریدان آن‌ها فراهم کرده است.

بریدن سرهای مسلمانان و به اسارت بردن دختران و زنان در حالی در سرزمین سوریه به بهانه‌های واهی توسط این گروه افراطی انجام می‌شود که شائبه نبرد تاکتیکی استعمار برای از بین بردن گسترش اسلام به وسیله گروه‌های تندروی اسلامی را بیش از بیش تقویت می‌کند.

به منظور آشنایی بیشتر با اندیشه سلفی‌های تکفیری گفت‌وگویی را با حجت‌الاسلام جواد ابوالقاسمی از کارشناسان شبکه جهانی ولایت ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌آید:

  • مدیر وب
۰۷
مهر
۹۲

افراد متاهل یا کسانی که در آستانه سن ازدواج هستند، بهتر است این پرسش را در ذهن داشته باشند که چه تصویری از شریک زندگی خود دارند. اینکه به واقع همسرشان چه جایگاه و منزلتی نزد آنها دارد؟


به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان به نقل از تبیان، اگر به انتخاب همسر به عنوان ثمره ای از گزینش خویش بنگریم، زمینه ی روابطی تفاهیم آمیز و مثبت را ایجاد کرده ایم. اما پیش از این مرحله می بایست تصویر درستی از شریک زندگی را در ذهن داشته باشیم . بعد از ازدواج هم مهم است تا به کیفیت ذهنیت و احساس خود نسبت به همسر توجه داشته باشیم.

باید ببینیم که یادآوری همسر در ذهن موجب ایجاد حسی خوشایند می شود یا احساسی نامطلوب ایجاد می کند.

خداوند متعال در آیه ی ۲۱ سوره روم، نگرش ارزشمندی را نسبت به همسر بیان می دارد و از او به عنوان تسکین دهنده قلب یاد می کند:

  • مدیر وب
۰۷
مهر
۹۲

روایات متعددی درباره انسان هایی قبل از حضرت آدم (ع) داریم که به وجود انسان هایی قبل از حضرت آدم دلالت می کند.

امام صادق(ع) فرموده اند: شاید شما گمان می‏کنید که خدای عزّ وجلّ غیر از شما هیچ بشر دیگری را نیافریده است

  • مدیر وب
۰۵
مهر
۹۲

جناب دکتر روحانی دیگه همه چیز رو سیاسی نکنید...!!!

دوستان دو تصویر قرار دادم ببینید با توضیحاتش...!!!

(آقای روحانی خواهش میکنیم بزرگترین نماد امید شیعه را به بالای سایت ریاست جمهوری برگردانید)

 

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر

این جمله را که به یاد دارید ، تکه کلام دکتر احمدی نژاد بود ولی مال ایشان که نبود...!!!

آقای روحانی به محض رئیس جمهور شدن بزرگترین نماد امید شیعه را از بالای سایت

ریاست جمهوری برداشته اند که همین جمله باشه.من دو تصویر از صفحه اول سایت

ریاست جمهوری یکی در زمان دکتر احمدی نژاد و یکی در زمان دکتر روحانی قرار داده ام...

واقــــــعــــا ایــــن درســـــــتـــــه...!!!!!؟؟؟؟؟

 

 

 

 

 

مـــأخذ

  • مدیر وب
۰۳
مهر
۹۲

در دورانی که بحران‌های اقتصادی باعث شده است بسیاری از شرکت‌های بزرگ دست به تعدیل نیرو بزنند وجود چنین مشاغلی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از بیکاران باشد. نکته‌ای که درمورد این مشاغل باید در نظر داشت این است که همه آنها دارای یک ویژگی مشترک هستند: کسی آنها را جدی نمی‌گیرد! در مطلب زیر با هشت مورد از همین شغل‌ها آشنا می‌شوید؛ شغل‌هایی که دست‌کم گرفته شده‌اند.

  • مدیر وب