مجموعه فرهنگی- مذهبی شهید مدرس اصفهان

کانون فرهنگی هنری شهید مدرس
طبقه بندی موضوعی
آخرین دیدگاهها
  • ۱۳ تیر ۹۳، ۱۴:۴۶ - محسن توکلی
    BIG LIKE
  • ۱۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۱:۱۳ - احمد توکلی زاده
    درجه یک
  • ۱۳ فروردين ۹۳، ۱۷:۱۹ - احمد رمضانیان
    عالی...
...ـترین هـــا
دیگـــر

مشاغل پردرآمدی که نمی شناسیم !

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۶ ق.ظ

در دورانی که بحران‌های اقتصادی باعث شده است بسیاری از شرکت‌های بزرگ دست به تعدیل نیرو بزنند وجود چنین مشاغلی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از بیکاران باشد. نکته‌ای که درمورد این مشاغل باید در نظر داشت این است که همه آنها دارای یک ویژگی مشترک هستند: کسی آنها را جدی نمی‌گیرد! در مطلب زیر با هشت مورد از همین شغل‌ها آشنا می‌شوید؛ شغل‌هایی که دست‌کم گرفته شده‌اند.

وب‌سایت CareerCast.com در تازه‌ترین مطلبی که منتشر کرده است به معرفی مشاغلی پرداخته که اگرچه در بازار کار دست‌کم گرفته شده‌اند اما نه تنها درآمد مناسبی را نصیب کسانی کرده است که به چنین شغل‌هایی مشغول بوده‌اند بلکه چشم‌انداز آینده آنها نیز امیدوارکننده بوده است.

نرخ چشم‌انداز استخدام در این شغل بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی بالغ بر ۲۲ درصد بوده است. این درصد یعنی اینکه طی دو سال، میزان گرایش به این شغل ۲۲ درصد رشد داشته است.

زیست‌شناس

میانگین درآمد: ۷۳ هزار دلار

نرخ رشد استخدام: ۳۱ درصد

این هم یکی دیگر از مشاغلی است که کمتر کسی فکرش را می‌کند که درآمدی مناسب نصیب شاغلان در این رشته شود. با این حال یک زیست‌شناس به‌طور متوسط ۷۳ هزار دلار درآمد دارد. علاوه بر این گرایش به این شغل نیز طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی بالغ بر ۳۱درصد افزایش یافته است.

تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری

میانگین درآمد: ۸۰ هزار دلار

نرخ رشد استخدام: ۲۲ درصد

آمار اداره کار ایالات‌متحده نشان می‌دهد که تحلیل‌گران سیستم‌های کامپیوتری به‌طور میانگین ۸۰ هزار دلار درآمد دارند و نرخ چشم‌انداز استخدام در این شغل بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی بالغ بر ۲۲ درصد بوده است. این درصد یعنی اینکه طی دو سال، میزان گرایش به این شغل ۲۲ درصد رشد داشته است.

دامپزشک

میانگین درآمد: ۸۴ هزار دلار

نرخ رشد استخدام: ۳۶ درصد

این روزها تنهایی آدم‌ها به حدی رسیده است که بسیاری ترجیح می‌دهند ـ شاید هم مجبور هستند ـ برای پرکردن تنهایی خود به نگهداری حیوانات خانگی رو بیاورند. البته هستند کسانی که به دلیل علاقه به حیوانات از آنها در خانه نگهداری می‌کنند. به هرحال رشد روزافزون داشتن یک حیوان خانگی حسابی کسب و کار دامپزشک‌ها را رونق بخشیده است.

تحلیل‌گر تحقیقات بازار

میانگین درآمد: ۶۰ هزار دلار

نرخ رشد استخدام: ۴۱ درصد

تحقیقات بازاریابی روندی است که طی آن مصرف‌کنندگان، مشتریان و نیازهای بازار مورد ارزیابی واقع شده و نتایج حاصل از این تحقیقات بعد از آنالیز و بررسی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد تا آنها تصمیمات لازم برای تولید یا عدم تولید یک محصول را اتخاذ کنند. یک تحلیل‌گر تحقیقات بازار به صورت میانگین ۶۰ هزار دلار درآمد دارد.

حسابدار

میانگین درآمد: ۶۴ هزار دلار

نرخ رشد استخدام: ۱۶ درصد

حسابداری از جمله مشاغلی است که در بسیاری از کشورهای جهان، بازار کاری مناسبی دارد. یک حسابدار به‌طور میانگین ۶۴ هزار دلار درآمد دارد. با این حال گرایش به این شغل چندان افزایش نیافته است به‌طوری که یکی از کمترین درصدهای رشد در این فهرست به حسابداری اختصاص یافته است.

تکنسین فوریت‌های پزشکی

میانگین درآمد: ۳۱ هزار دلار

نرخ رشد استخدام: ۳۳ درصد

اگرچه کمترین درآمد در بین شغل‌های این فهرست به تکنسین اورژانس تعلق دارد اما رشد گرایش به این شغل عدد چشمگیری است. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی گرایش به این شغل ۳۳ درصد افزایش یافته است. تکنسین فوریت‌های پزشکی همان کسی است که معمولا همراه آمبولانس برای ارائه خدمات اولیه درمانی به کمک بیمار یا شخص مصدوم می‌شتابد.

مدیر مدرسه

میانگین درآمد: ۸۸ هزار دلار

نرخ رشد استخدام: ۱۰ درصد

همه ما خاطرات تلخ و شیرینی از مدیران مدرسه داریم. به هرحال یک مدیر مدرسه به‌طور میانگین ۸۸ هزار دلار درآمد کسب می‌کند. اما نکته قابل‌توجه درمورد این شغل این است که گرایش به آن به مقدار کمی رشد داشته است. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی گرایش به این شغل تنها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

لوله کش

میانگین درآمد: ۴۹ هزار دلار

نرخ رشد استخدام: ۲۶ درصد

یک لوله‌کش به‌طور متوسط بالغ بر ۴۹ هزار دلار درآمد کسب می‌کند. با وظایف یک لوله‌کش و زمینه فعالیت او هم که همه آشنایی دارند. از دیگر نکاتی که درمورد این شغل باید به آن اشاره کرد این است که گرایش به آن بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی به میزان مناسبی رشد داشته است. طی دو سال آمارکسانی که وارد این شغل‌ شده‌اند ۲۶ درصد رشد داشته است.

دیدگاهها  (۱)

  • احمد رمضانیان
  • جالب بود!
    نمی دونستم

    أللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی