مجموعه فرهنگی- مذهبی شهید مدرس اصفهان

کانون فرهنگی هنری شهید مدرس
طبقه بندی موضوعی
آخرین دیدگاهها
  • ۱۳ تیر ۹۳، ۱۴:۴۶ - محسن توکلی
    BIG LIKE
  • ۱۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۱:۱۳ - احمد توکلی زاده
    درجه یک
  • ۱۳ فروردين ۹۳، ۱۷:۱۹ - احمد رمضانیان
    عالی...
...ـترین هـــا
دیگـــر

این دستگاه، سنگ های پرتاب شده را از دیگر اشیاء و لوازمی که گاهی از روی عمد و گاهی به طور غیر عمدی به همراه سنگ ها به داخل این محل می افتند را جدا می کند.

عقیق: شاید یکی از پرسش هایی که برای بسیاری از مسلمانان جهان به ویژه حجاج به وجود می آید این است که سنگ هایی که با آن شیطان زده می شود کجا می روند؟

خبرنگار شبکه خبری العربیه در گزارشی تلاش کرده پاسخ این پرسش را بدهد. او به ارتفاع 15 متری زیر شیطان (جمرات) رفته و در تصاویری که گرفته نشان می دهد، دستگاهی در آنجا وجود دارد که این سنگ ها را جمع آوری می کند.

گفته می شود این دستگاه، سنگ های پرتاب شده را از دیگر اشیاء و لوازمی که گاهی از روی عمد و گاهی به طور غیر عمدی به همراه سنگ ها به داخل این محل می افتند را جدا می کند.

پس از جدا شدن سنگ ها، با استفاده از کامیون سنگ ها را به بیرون مکه مکرمه منتقل می کنند و در بیابان ریخته می شود. لوازم غیر سنگ هم در محلی خاص نگهداری می شود تا اگر صاحب آن دنبالش گشت، آن را بیابد.

گفتنی است بر اساس اطلاعات موجود، هر ساله حدود 100 تن سنگ در رمی جمرات پرتاب می شود.
 






منبع:شیعه آنلاین
  • مدیر وب

جمرات

سنگ

شیطان

دیدگاهها  (۰)

هنوز نظری ثبت نشده است

أللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی